Munckhof Business Travel wil NDC front runner zijn

Munckhof Business Travel wordt, naar eigen zeggen, de front runner in Nederland in het aanbieden van NDC-content voor zakelijk reizen.

Dat was de centrale boodschap afgelopen maandagavond op een speciaal georganiseerd event in Tiel. Het volledige personeel van alle Munckhof Business Travel locaties in Nederland was afgereisd om bij deze officiële aftrap aanwezig te zijn. Delegaties van luchtvaartmaatschappij KLM en technologiepartner Amadeus waren tevens aanwezig om dit bijzondere moment bij te wonen.

NDC is here to stay

New Distribution Capabilities is de benaming voor nieuwe technologie waarmee travel content gedistribueerd wordt vanuit de airlines via reisagenten naar opdrachtgevers. “Sinds een aantal jaren wordt er door industriepartijen fors geïnvesteerd in deze nieuwe technologie”, aldus Tom Roefs, CEO van Munckhof Groep. “Het moment is nu daar voor onze travel divisie om deze innovatie volledig te gaan omarmen. Hiermee willen wij leidend worden onder de Nederlandse TMC’s in het bieden van NDC aanbod voor zakelijke klanten”.

“NDC is de grootste technologische innovatie in de luchtvaartdistributie sinds de komst van de internet booking sites. Door het beschikbaar stellen van NDC-content kunnen wij onze opdrachtgevers bedienen met lagere ticketprijzen en aanvullende diensten”.

Amadeus NDC-X als technologieplatform

“In 2019 was Munckhof Business Travel de eerste TMC in de Benelux die de samenwerking met Amadeus aan ging op het gebied van NDC-content via het Amadeus NDC-X program”, aldus Kurt Van der Biesen, Commercial Director Amadeus Benelux. Dat Munckhof wederom de eerste in Nederland wil zijn door de technologie integraal naar de markt te brengen, juichen wij van harte toe. Een mooi resultaat van een reeds jarenlange constructieve samenwerking”.

KLM en NDC

“Binnen Air France KLM wordt volop geïnvesteerd in NDC, aldus Raymond Reedijk, Sales Director Business bij KLM Netherlands. Wij zetten volledig in op het snel beschikbaar stellen van zoveel mogelijk content via NDC. Munckhof Business Travel gaat hierdoor nog completer worden in haar aanbod en services aan haar opdrachtgevers tegen de laagste ticketprijzen.

Innovatiepartners

“KLM, Amadeus en Munckhof Business Travel zijn al decennialang ketenpartners. NDC is een gamechanger en daarmee de ultieme beproeving van ons partnership”, aldus Tom Roefs. “Ik ben er enorm trots op dat ik samen met Kurt en Raymond maandag de ambitie van Munckhof kenbaar heb mogen maken aan onze zakenreisspecialisten uit heel Nederland. Dit is het startpunt van een nieuwe fase in onze samenwerking, waar ik het volste vertrouwen in heb.”

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Brussels Airlines breidt vloot uit en investeert in nieuwe cabines

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Helly Hansen wint Red Dot Award

Riu Plaza Chicago opent haar deuren op toplocatie

Volop nieuwe Michelin sterren in Dubai

NIO presenteert nieuwe EL8

Uit het magazine: 'Het ultieme eilandgevoel op Ibiza'