Lufthansa innoveert op korte en middellange afstandsroutes

Klanten van Lufthansa kunnen nu kennis maken met een volledig nieuwe vluchtervaring op routes voor korte en middellange afstanden. De Groep heeft zijn eerste A321neo in Frankfurt ontvangen, die door Lufthansa wordt beheerd. Nieuw aan boord: een nieuwe, verbeterde stoel voor een comfortabelere reiservaring, die gezamenlijk wordt geïntroduceerd door de drie netwerkluchtvaartmaatschappijen; Lufthansa, SWISS en Austrian Airlines.

De Italiaanse fabrikant Geven won het contract om de stoel te produceren. De comfortabele, volledig gestoffeerde bekleding van de zitting en de rugleuning zorgen voor een merkbaar aangename zitervaring dankzij de ergonomische drukverdeling. Dankzij het innovatieve aflopen van de rugleuning genieten gasten van meer persoonlijke ruimte. Dit wordt mogelijk gemaakt door de nieuw ontwikkelde horizontale opstelling van de literatuurzak boven de tafel. Bovendien is reizen niet alleen comfortabeler tijdens de vlucht, maar ook tijdens het taxiën, opstijgen en landen: in plaats van de gebruikelijke 12 graden tijdens deze drie fasen, reizen gasten voortdurend comfortabel met een helling van 20 graden van de rugleuning. Business Class-gasten kunnen tijdens deze fasen de rugleuning zelfs instellen op 26 graden.

Elke rij zitplaatsen heeft zijn eigen USB-poorten, die voor het eerst in de Lufthansa Group ook beschikbaar zullen zijn op korte-afstandsvluchten. In de toekomst zullen Lufthansa Group-passagiers ook hun eigen tablets nog gemakkelijker kunnen neerzetten. Er is een speciale kolom in de tafel geplaatst om de tablet op zijn plaats te houden.

“Veel feedback van onze klanten is verwerkt in het ontwerp van de stoel. We hebben veel positieve feedback gekregen over de nieuwe functies en we zijn er dan ook van overtuigd dat de nieuwe stoel en de moderne ambiance van de cabine het reiscomfort van onze gasten verder zal verbeteren” zegt Paul Estoppey, hoofd Productmanagement Cabin Lufthansa Group Hub Airlines.

Uniforme cabine voor alle netwerkmaatschappijen

De eerste A321neo vliegt nu voor het eerst met een cabine die gelijk is voor alle drie netwerkvluchtmaatschappijen. De drie merken Lufthansa, SWISS en Austrian blijven duidelijk herkenbaar dankzij individuele ontwerpelementen. De standaardisatie is van toepassing op alle vliegtuigen van de A320-familie, die vanaf nu geleverd zullen worden aan de drie hub-luchtvaartmaatschappijen. De standaardisatie was gericht op de grote, kosten-intensieve componenten zoals het cabineconcept en de kombuizen.

De Airbus A321neo is nu zo geconfigureerd en verenigd dat vliegtuigen snel en eenvoudig kunnen worden aangepast wanneer ze worden overgedragen tussen Lufthansa Group-luchtvaartmaatschappijen. Hierdoor kan de Lufthansa Group sneller en flexibeler reageren op actuele ontwikkelingen en vliegtuigen en capaciteiten gemakkelijker en efficiënter naar een andere luchtvaartmaatschappij of naar een andere hub verplaatsen. Kosten voor aanpassingen kunnen aanzienlijk worden verminderd. Bovendien zal de standaardisatie leiden tot verdere synergiën bij de aankoop van vliegtuigen.

Vermindering van CO2-uitstoot door nieuwe motoren
Naast de voordelen voor klanten stonden de vermindering van het gewicht en dus ook de CO2-emissies en onderhoudskosten centraal in de ontwikkeling. De Lufthansa Group Airlines verwachten in 2025 meer dan 100 gloednieuwe Airbus A320neo-vliegtuigen. De nieuw ontwikkelde motortechnologieën van Pratt & Whitney en CFM International evenals de aerodynamische vleugeltips (sharklets) waarmee het vliegtuig is uitgerust, zullen leiden tot een brandstofvermindering tot 20 procent per zitplaatskilometer. Een A320neo die opstijgt, heeft een 50 procent kleinere geluidscontour dan andere vliegtuigen van dit type.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Nieuwe bestemming en frequenties Brussels Airlines

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Breitling Avenger komt met nieuwe Night Mission-modellen

Snel toeslaan: 40 jaar oude Hibiki voor €35.000 per fles

Helly Hansen wint Red Dot Award

Riu Plaza Chicago opent haar deuren op toplocatie

Volop nieuwe Michelin sterren in Dubai