Zakenreizigers zorgelijk over veiligheid hotel

Veel zakenreizigers maken zich zorgen om hun veiligheid tijdens hun zakelijk verblijf. Ongeveer een op de drie (30%) reizigers uit Azië-Pacific sprak zijn bezorgdheid uit over de veiligheid in hotels, tegenover 27% reizigers uit Noord- en Zuid-Amerika en 23% van de Europese reizigers. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van wereldwijde zakenreismanagementorganisatie Carlson Wagonlit Travel.

Op de vraag wat het gevoel van onveiligheid veroorzaakt antwoordde de helft van de ondervraagde reizigers zich het meest zorgen te maken over een eventuele indringer in hun hotelkamer.

Vier op de tien reizigers maakt zich zorgen over het onbedoeld uitgeven van de kamersleutel of informatie aan een vreemde door het hotelpersoneel (41%) – of overlast van andere hotelgasten (40%). En een derde van de respondenten gaf aan bang te zijn voor brand (36%) en terroristische aanslagen (33%).

Welke voorzorgsmaatregelen nemen reizigers?

Zoals te verwachten vindt de overgrote meerderheid van de reizigers (75%) het te allen tijde vergrendeld houden van de hotelkamerdeur de belangrijkste voorzorgsmaatregel. “Terwijl de meeste hotelkamerdeuren automatisch vergrendelen, is er een aantal oplossingen op de markt beschikbaar die extra beveiliging kunnen bieden”, aldus Falter. “Zoals deurwiggen, losse deursloten en alarmapparaten. Deze kunnen reizigers helpen de hotelkamer effectiever te beveiligen”. Ongeveer 37% van de ondervraagde reizigers haalt de keycard uit het hotelmapje, zodat de sleutel niet gekoppeld kan worden aan het kamernummer. Ongeveer een derde van de reizigers wereldwijd gebruikt de tactiek van het “niet storen” bordje op de deur wanneer men de kamer verlaat.

Ook de hoogte van de verdieping waarop reizigers verblijven is van invloed is op hun (gevoel van) veiligheid. Bijna een kwart van de ondervraagden (23%) geeft aan waar mogelijk te kiezen voor een hogere verdieping, terwijl 15% juist kiest voor een lagere etage. Ongeveer twee op de tien reizigers (21%) geeft aan liever niet op de begane grond te verblijven.

 

Falter voegt hieraan toe: “Beveiligingsexperts raden aan om in hotels tussen de derde en zesde verdieping te verblijven. De hoogte schrikt indringers af, maar je bent nog wel binnen het bereik van de ladders van de meeste brandweerkorpsen.”

Frequent flyer voor

Wereldwijd geeft anderzijds bijna twee op de vijf zakenreizigers de voorkeur aan het ontvangen van hotelloyaliteitspunten ongeacht het veiligheidsaspect. Reizigers uit Noord- en Zuid-Amerika zijn hiertoe het meest geneigd (39%), gevolgd door Europeanen (34%) en reizigers uit Azië-Pacific (28%).

“Reizigers zijn bij hun keuze voor een hotelaccommodatie duidelijk zeer gericht op het verkrijgen van loyaliteitspunten” aldus David Falter, President RoomIt by CWT. “Een manier om die uitdaging aan te gaan – zonder als bedrijf strenger te hoeven handhaven – is reizigers punten te laten verzamelen om te boeken binnen het beleid.”

 

 

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Amex GBT neemt CWT over voor 526 miljoen euro

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica

Festival TREK viert tiende seizoen met negen edities

Breitling doet inspiratie op in de Schotse hooglanden