Kosten vliegtickets en hotels gaan omhoog

Zakenreisorganisatie BCD Travel voorspelt een prijsstijging van 1 procent voor vliegtarieven en 2-4 procent voor hotelprijzen in nieuwe update Industry Forecast 

Voor een aantal markten is de voorspelling van BCD voor vliegtarieven toegenomen in vergelijking met de Industry Forecast 2018 die in september 2017 is gepubliceerd. Dat is te danken aan de verbeterde economische verwachting, een sterke wereldwijde vraag en stijgende olieprijzen. Vanwege het beperkte aanbod en de toegenomen vraag, heeft BCD de verwachting voor olieprijzen verhoogd van USD 50 naar USD 60 per vat.

 “Onze oorspronkelijke voorspellingen voor 2018 blijven grotendeels ongewijzigd. Vliegtarieven voor intercontinentale economyclass tickets stijgen iets meer dan verwacht, gezien de aanhoudende verbetering van de wereldwijde economie”, zegt Charuta Fadnis, senior director Research & Analytics bij BCD Travel.

 De Industry Forecast analyseert vliegtarieven in zeven belangrijke regio’s voor de business- en economyclasstarieven van regionale en intercontinentale vluchten, en blikt vooruit op de gemiddelde dagelijkse hoteltarieven en economische groeiverwachtingen. Halfjaarlijkse aanpassingen van de Forecast, met gedetailleerde marktinformatie, zijn beschikbaar in de volledige update. Voorheen werd de forecast uitgegeven door Advito, de adviestak van BCD. Maar nu heeft het Research & Intelligence team van BCD Travel die taak op zich genomen.

De update van de Industry Forecast 2018 van BCD Travel kijkt ook naar enkele opkomende trends die interessant zijn voor travelmanagers, zoals:

  • De impact van toeslagen die luchtvaartmaatschappijen doorberekenen om hun distributiekosten te verlagen.
  • De voordelen van het integreren van reis- en onkostenbeheer en de opties voor uitbreiding hiervan naar andere activiteiten in een totaaloplossing.

Verstoring distributie luchtvaartmaatschappijen

Luchtvaartmaatschappijen willen de distributiekosten verlagen en ontwikkelen daarom betere manieren om hun aanbiedingen via hun eigen kanalen te verkopen. Enkele grote luchtvaartmaatschappijen in Europa, zoals de Lufthansa Group en twee luchtvaartmaatschappijen van de IAG (British Airways en Iberia), rekenen al toeslagen voor tickets die via een tussenpersoon zijn gekocht. Ook Air France-KLM begint hier binnenkort mee. Dit betekent dat klanten die tickets kopen via derden, zoals het wereldwijde distributiesysteem (GDS), nu een hogere prijs betalen. Het rapport gaat verder in op de gevolgen en invloed van deze ontwikkeling.

Reizen en uitgaven: Bereik meer met een end-to-end-benadering

Ongeveer 60% van door BCD Travel ondervraagde bedrijven gebruikt een online boekingstool (OBT). Hetzelfde percentage heeft een systeem voor onkostenbeheer (EMS) geïntroduceerd. Toch heeft minder dan een derde van deze bedrijven de twee geïntegreerd. De implementatie van een end-to-end-systeem vermindert de stress van het zakenreizen en verbetert de effectiviteit van het reisprogramma. De update beschrijft ook meer opties en voordelen.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Easyjet lanceert drie nieuwe routes vanaf Düsseldorf Airport

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Breitling Avenger komt met nieuwe Night Mission-modellen

Snel toeslaan: 40 jaar oude Hibiki voor €35.000 per fles

Helly Hansen wint Red Dot Award

Riu Plaza Chicago opent haar deuren op toplocatie

Volop nieuwe Michelin sterren in Dubai