Het is deze maand precies tien jaar geleden dat Air France–KLM een trans-Atlantische, mondiale joint venture ondertekende met Delta Air Lines.

Met deze ondertekening nam de groep het voortouw op het gebied van wereldwijde samenwerking in de luchtvaart. Afgelopen tien jaar werden nieuwe routes geopend tussen Canada, de Verenigde Staten, Mexico en Europa en werd de customer service verbeterd.

Het network van de partners telt zeven hubs – vijf in de VS en twee in Europa – en bestaat uit routes tussen Canada, de Verenigde Staten, Mexico en Europa.

In het tienjarig bestaan werd een aantal mijlpalen bereikt:

  • meer dan 270 trans-Atlantische vluchten per dag (38 meer dan 10 jaar geleden);
  • eenvoudige verbindingen tussen Noord-Amerika en Europa, dankzij hub-to-hub vluchten zoals Detroit-Parijs, Atlanta-Amsterdam met een ruime keuze aan doorverbindingen. Het partnership biedt ook nieuwe verbindingen tussen Amerikaanse en Europese steden inclusief de service, bijvoorbeeld Indianapolis, Raleigh/Durham en Dallas-Fort-Worth en Paris en Tampa-Amsterdam;
  • het grootste airport lounge netwerk van Noord-Amerika en Europa;
  • mogelijkheden om met het frequent flyer programma van alle partners miles te verdienen en te profiteren van veel voordelen, inclusief flight upgrades;
  • samen hebben de partners meer dan 20% meer klanten dan 10 jaar geleden.

“Onze Noord-Atlantische Joint Venture is de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot een voorbeeld van samenwerking tussen airlines en de voordelen die je klanten kan bieden. Het succes van onze Joint Venture met Delta is te danken aan ons gecombineerde en veelzijdige aanbod dat we afstemmen op de wensen van onze klanten. Ondersteund door onze geïntegreerde commerciële teams willen we klanten de best mogelijke service bieden gedurende hun hele reis. We zijn enorm trots op onze prestaties en kijken uit naar het verder uitbreiden van onze Joint Venture.”

Patrick Alexandre, Air France-KLM Group Executive Vice President Commercial, Sales & Alliances

“We hebben afgelopen 10 jaar veel bereikt om trots op te zijn. De sleutels naar dit succes zijn continu innoveren en de customer experience blijven verbeteren. Dankzij vergaande integratie van onze systemen, sales, call centres, back office en de samenwerking tussen onze teams op de luchthaven, kunnen klanten profiteren van een service die inmiddels met vele prijzen is bekroond. Doordat we onlangs onze samenwerking hebben uitgebreid naar Afrika, kunnen we nu nog meer mogelijkheden bieden aan bestaande en nieuwe klanten.”

Steve Sear, Delta President & Executive Vice President Global Sales

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.