KLM introduceert self-service zuilen bij de ingang van de Schengen Lounge 25 op Schiphol. Door deze service kunnen passagiers met toegangsrechten tot de lounge deze sneller betreden.
Door het scannen van hun instapkaart hebben passagiers gemakkelijk en snel toegang tot de lounge, ook als het druk is. In 2016 heeft KLM ruim 30 miljoen passagiers vervoerd en dat aantal zal jaarlijks alleen maar toenemen. Hiermee neemt ook het aantal bezoekers van de lounges toe. Door het nieuwe systeem kan het KLM-personeel zich meer richten op het verwelkomen van de klant om zo het persoonlijk contact met de klant te vergroten.
Het systeem met de toegangszuilen is een pilot die de komende tijd waar nodig geoptimaliseerd wordt. Op deze manier kan feedback van klanten en medewerkers verwerkt worden in de uiteindelijke oplossing. Hierna wordt bekeken bij welke lounges KLM deze zuilen nog meer kan plaatsen.
Passagiers van KLM en Air France kunnen direct van de self-service gebruik maken, komende tijd worden de overige loungebezoekers hier aan toegevoegd.