KLM schenkt in de maanden augustus en september vijf speciale wijnen in de World Business Class. Op de etiketten van de wijnflessen staan schilderijen uit het Rijksmuseum van de meest bekende Nederlandse schilders uit de Gouden Eeuw afgebeeld. Ter gelegenheid hiervan vond op 19 juli een feestelijke wijnproeverij plaats in het Rijksmuseum in Amsterdam.
Organisator Activin Wine Group, het Rijksmuseum en KLM ontvingen diverse journalisten om deze unieke samenwerking tussen KLM en het Rijksmuseum te vieren. De schilderijen die op de etiketten staan zijn bijvoorbeeld Het Melkmeisje van Johannes Vermeer en De Staalmeesters van Rembrandt van Rijn. De meesterwerken die op de wijnen staan zijn te bewonderen in het Rijksmuseum.
Het Rijksmuseum is hét museum van Nederland. Bezoekers maken een reis door de tijd langs de beroemde schatten van de Nederlandse kunst en geschiedenis; van de middeleeuwen tot Mondriaan. In juni 2017 verwelkomde het museum zijn 10 miljoenste bezoeker sinds de opening van het geheel vernieuwde gebouw in 2013. KLM is partner in Transport van het Rijksmuseum.
De vijf wijnen zijn afkomstig van vooraanstaande wijnhuizen als Boschendal (Zuid-Afrika) en Lapostolle (Chili). Met de unieke etiketten wil KLM haar passagiers aan boord in de World Business Class alvast enthousiast maken voor de Nederlandse cultuur en hen verleiden tot het bezoeken van het Rijksmuseum waar zij oog in oog komen te staan met de echte werken .