KLM handbagagecheck nu ook via Messenger

KLM-passagiers die Messenger gebruiken kunnen vanaf nu eenvoudig zien of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Voor deze nieuwe service maakt KLM gebruik van Augmented Reality (AR).

De service is nu breed beschikbaar voor iPhone-gebruikers (6s of hoger) in KLM’s Messenger. De AR-handbagagecheck gebruikt een transparante, virtuele KLM-koffer die over een echte koffer kan worden geplaatst. Zo is direct te zien of de bagage qua afmetingen past in de bagagebakken aan boord. Passagier kunnen zo in hun thuisomgeving gemakkelijk controleren of de handbagage aan de standaarden voldoet. Eerder deze maand werd de handbagagecheck al gelanceerd in de KLM-app (iOS).
Messenger kondigde eerder dit jaar aan de AR-techniek beschikbaar te stellen in een besloten testomgeving. KLM behoort wereldwijd tot een selecte groep van bedrijven die de AR-techniek in Messenger toepast. KLM blijft de service de komende tijd verder ontwikkelen en verbeteren, zodat deze meegroeit met de nieuwste AR-mogelijkheden.

Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France – KLM: ‘Met de AR-handbagagecheck in Messenger zet KLM opnieuw een volgende stap in haar digitale dienstverlening. Passagiers zien nu zelf in één oogopslag of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Deze service in Messenger is voor elke KLM-passagier beschikbaar: op de luchthaven, onderweg en thuis. We blijven doorgaan met pionieren op het gebied van innovatie in het belang van onze passagiers.’

Stefanos Loukakos, Head of Messenger Business: ‘We zijn heel blij dat KLM één van onze bètapartners is. We hebben deze technologie in ons platform gebouwd om bedrijven in staat te stellen problemen voor hun klanten op te lossen. Het kunnen controleren van de afmetingen van handbagage, voordat je zelfs maar een voet op de luchthaven hebt gezet, draagt bij aan een comfortabele reiservaring. We zijn blij dat onze technologie hieraan bijdraagt.’

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Brussels Airlines breidt vloot uit en investeert in nieuwe cabines

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Helly Hansen wint Red Dot Award

Riu Plaza Chicago opent haar deuren op toplocatie

Volop nieuwe Michelin sterren in Dubai

NIO presenteert nieuwe EL8

Uit het magazine: 'Het ultieme eilandgevoel op Ibiza'