BCD Travel heeft vorig jaar een totale omzet behaald van 27,5 miljard dollar ofwel 25,3 miljard euro), waarvan 10,9 miljard (10 miljard euro) aan partneromzet. De omzet steeg met 1 procent in vergelijking met 2018, ondanks de wereldwijde economische onzekerheid en de politieke onrust in vele delen van de wereld.

De omzet uit nieuwe sales overtrof opnieuw de grens van 1 miljard.

‘We zijn blij met onze groei van vorig jaar en zullen eind maart meer financiële informatie over 2019 bekendmaken’, zegt Cees Batenburg, Global Chief Financial Officer bij BCD. ‘2020 begon met een industriebrede afname van reizen, vooral in Azië vanwege het coronavirus. Wij zijn er op voorbereid om het reisbeleid van onze klanten uit te voeren en reizigers en travelmanagers bij te staan met alle middelen die wij tot onze beschikking hebben.’

De zakenreisorganisatie heeft zijn ambitieuze acquisitiestrategie in 2019 voortgezet. Het bedrijf kocht Adelman Travel Group, een van de grootste full-service zakenreisorganisaties in Noord-Amerika en nam een meerderheidsbelang in haar partner in Japan, een van de belangrijkste markten voor zakenreizen in Azië.
BCD Meetings & Events kocht L37 Creative (L37), actief op het gebied van evenementenproductie en creatieve media met haar hoofdkantoor in Chicago, en breidde haar wereldwijde partnernetwerk uit in Taiwan, de 15-de markt die in de afgelopen drie jaar aan het partnernetwerk werd toegevoegd.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.