Icelandair heeft haar eerste nieuwe Boeing 737 MAX 8 officieel in ontvangst genomen tijdens een feestelijke ‘Iceland by Air’-vlucht, met een unieke route over de meest bijzondere highlights en landschappen van IJsland. Icelandair voegt de komende vier jaar in totaal zestien nieuwe Boeing 737 MAX toestellen toe aan de vloot om het groeiende Trans-Atlantische routenetwerk te ondersteunen.
Alle toestellen van Icelandair dragen de naam van een vulkaan of IJslands natuurwonder. De nieuwe Boeing 737 MAX 8, de Jökulsárlon, gaf passagiers tijdens de ‘Iceland by Air’-vlucht een uniek uitzicht over het noorden van IJsland, waaronder Akureyri, de stad waar Icelandair in 1937 is opgericht, en views over de bergen van Tröllaskagi, het fjord Eyjafjorður, Reykjavik en de hooglanden van Hvalfjord.
De nieuwe 737 MAX 8 toestellen van Icelandair bieden een verbeterde ervaring aan boord in de nieuw vormgegeven cabines. De resultaten van jarenlang klantenonderzoek staan aan de basis van het nieuw ontwikkelde Boeing Sky Interior met onder andere grotere ramen, persoonlijke LED verlichting en ruimere bagagevakken voor het wegbergen van handbagage. Het toestel zet bovendien de nieuwe standaard op het gebied van duurzaamheid met ruim 20 procent meer brandstofefficiëntie en een vergroot bereik tot 3,515 zeemijlen. De 737 MAX maakt gebruik van de nieuwste stille motortechnologie, wat zorgt voor 40 procent geluidsreductie.
Björgúlfur Jóhannsson, president en CEO van Icelandair voegt toe: ‘Met het verwelkomen van zestien nieuwe toestellen de komende vier jaar blijven wij continu onze klantervaring verbeteren. De Boeing 737 MAX-familie maakt het mogelijk om ons trans-Atlantische routenetwerk te versterken en biedt onze klanten meer keuze en flexibiliteit in deze sterk competitieve markt.’
Zomer 2018
In de zomer van 2018 start Icelandair met vijf nieuwe Noord-Amerikaanse routes – waaronder San Francisco, Baltimore en Kansas City – en nieuwe rechtstreeks vluchten tussen Dublin en Reykjavik. Icelandair biedt daarnaast sinds kort twee reisklassen aan: Saga Premium en Economy. Naast investering in de vloot en het uitbreiden van het aantal bestemmingen, heeft de airline recent ook de nieuwe website gelanceerd in zestien talen.