Fraai uurwerk van Maurice Lacroix

Maurice Lacroix omarmt opnieuw het stedelijke landschap en laat zich inspireren door de hoge architectonische gebouwen die een stad haar unieke skyline geven. De balkenconstructies, gemaakt van verschillende materialen, zorgen voor stevigheid en nodigen tegelijkertijd uit tot licht in de binnenruimtes.

Een paar jaar geleden bracht het merk uit de Franches Montagnes de AIKON Urban Tribe uit, een model dat al snel uitverkocht was. Nu onthult Maurice Lacroix een andere gedurfde creatie, die aansluit bij het Urban Tribe-design, maar dan in skeletvorm.

In 2021 bracht Maurice Lacroix de AIKON Urban Tribe uit, een horloge gemaakt voor stadsbewoners dat snel uitverkocht was. Nu wil het Maison dit succes herhalen met een nieuw uurwerk met een stedelijk thema, de AIKON Skeleton Urban Tribe. Nogmaals, de styling viert stedelijke architectuur, maar bij deze gelegenheid, met dank aan de saffieren wijzerplaat, onthult de ingewikkelde structuur van het uurwerk. 

Maurice Lacroix heeft nauw samengewerkt met de uurwerkspecialist Sellita om de exclusieve Automatic ML135 (basis SW200) te produceren. Net als sommige van de meest interessante gebouwen speelt dit uurwerk met transparantie, waardoor het licht door verschillende openingen valt en zo een groot aantal onderdelen verlicht. Het oscillerende gewicht is op maat gemaakt en heeft gezandstraalde en geborstelde versieringen. Verder is het uurwerk voorzien van cirkelvormige nerven en colimaçon.

Qua styling zijn de uur- en minutenwijzers gefacetteerd en bekleed met Super-LumiNova®, terwijl de wijzerplaat is omlijst met lichtgevende indexen en een donkergrijze rand. De buitenkant van de AIKON Skeleton Urban Tribe zit in een roestvrijstalen kast van 39 mm en is met een laser gegraveerd met een ingewikkeld motief. De verschillende patronen zijn geïnspireerd op de structuren van beton, glas en staal die de lanen en boulevards in de meest levendige steden ter wereld bepalen.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

KLM introduceert drie nieuwe Europese bestemmingen

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

NIO introduceert Flexibele Upgrade Service

Star Clippers opnieuw vanaf Sint-Maarten

Conservatorium Hotel feestelijk met Maison Cartier

Breitling Avenger komt met nieuwe Night Mission-modellen

Snel toeslaan: 40 jaar oude Hibiki voor €35.000 per fles