Emirates ‘did it again’, met wederom een indrukwekkende reclame van een ‘crewlid’ boven op de hoogste toren van de wereld, nu met de focus op de Expo 2020 en de A380.
Ster van de reclame is skydiver Nicole Smith-Ludvik. Maar bij deze gelegenheid cirkelt een Emirates A380 om de Burj Khalifa in Dubai.
Sir Tim Clark, president van Emirates, zegt: “Nu we halverwege de zes maanden durende run zijn, blijft de opwinding en het momentum rond Expo 2020 Dubai sterk.”
De advertentie in kwestie is vorig jaar op 13 en 14 oktober gefilmd en leek alsof hij moeiteloos was opgenomen.
In werkelijkheid ging het bij het maken van de korte advertentie om een grondige planning en nauwgezette uitvoering, zoals deze beelden achter de schermen laten zien.
Tijdens de flypast vloog de A380 op 2700 voet, de exacte hoogte van Burj Khalifa. De gemiddelde kruissnelheid van een A380 is 480 knopen, maar om de video te maken was het slechts 145 knopen.
In totaal cirkelde de A380 11 keer rond Burj Khalifa voor de juiste selectie van opnamen.
Het luchtruim van Dubai werd geblokkeerd tijdens de opnames die buiten de piekuren werden uitgevoerd voor de luchtverkeersleiding.
Expo 2020 Dubai loopt tot 31 maart 2022.
emirates.com, expo2020dubai.com