Crew Aerolineas Argentinas in nieuw jasje

Aerolineas Argentinas heeft nieuwe uniformen onthuld voor het grond- en cabinepersoneel en stelt dat “de moderne wereld om een modern uniform vraagt”.

Twee Argentijnse ontwerpers waren verantwoordelijk voor de nieuwe uniformen, waarbij Benito Fernandez de kleding maakte en Ricky Sarkany het schoeisel ontwierp.

De nationale luchtvaartmaatschappij zei dat de uniformen – de eerste nieuwe ontwerpen in 13 jaar – waren ontworpen op basis van drie pijlers: merkidentiteit, comfort en gemak/moderniteit.

Daartoe is naast donkerblauw en wit lichtblauw (Pantone 3005) gebruikt om zowel het merk van de luchtvaartmaatschappij als de kleuren van Argentinië weer te geven, en zijn er nieuwe merksneakers geïntroduceerd voor comfort.

Spandex werd ook gebruikt om het comfort te vergroten in vergelijking met de eerdere ‘stijve stoffen’, en in een ‘egalitaire’ beweging zijn broeken geïntroduceerd voor zowel mannelijke als vrouwelijke werknemers.

Aerolineas Argentinas zei dat het een tevredenheidsonderzoek onder het personeel had uitgevoerd, waarbij 70 procent verklaarde dat een uniforme verandering “hen een groter gevoel van comfort en gemak zou geven bij het uitvoeren van hun taken”.

De vervoerder zei dat het het aantal beschikbare stuks onder het nieuwe assortiment had teruggebracht van negen naar zes in een poging duurzamer te zijn, en dat de rangschikkingsstrepen zijn vervangen door spelden om de kosten en het materiaalgebruik te verminderen.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Nieuwe bestemming en frequenties Brussels Airlines

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Breitling Avenger komt met nieuwe Night Mission-modellen

Snel toeslaan: 40 jaar oude Hibiki voor €35.000 per fles

Helly Hansen wint Red Dot Award

Riu Plaza Chicago opent haar deuren op toplocatie

Volop nieuwe Michelin sterren in Dubai