Aerolineas Argentinas heeft nieuwe uniformen onthuld voor het grond- en cabinepersoneel en stelt dat “de moderne wereld om een modern uniform vraagt”.
Twee Argentijnse ontwerpers waren verantwoordelijk voor de nieuwe uniformen, waarbij Benito Fernandez de kleding maakte en Ricky Sarkany het schoeisel ontwierp.
De nationale luchtvaartmaatschappij zei dat de uniformen – de eerste nieuwe ontwerpen in 13 jaar – waren ontworpen op basis van drie pijlers: merkidentiteit, comfort en gemak/moderniteit.
Daartoe is naast donkerblauw en wit lichtblauw (Pantone 3005) gebruikt om zowel het merk van de luchtvaartmaatschappij als de kleuren van Argentinië weer te geven, en zijn er nieuwe merksneakers geïntroduceerd voor comfort.
Spandex werd ook gebruikt om het comfort te vergroten in vergelijking met de eerdere ‘stijve stoffen’, en in een ‘egalitaire’ beweging zijn broeken geïntroduceerd voor zowel mannelijke als vrouwelijke werknemers.
Aerolineas Argentinas zei dat het een tevredenheidsonderzoek onder het personeel had uitgevoerd, waarbij 70 procent verklaarde dat een uniforme verandering “hen een groter gevoel van comfort en gemak zou geven bij het uitvoeren van hun taken”.
De vervoerder zei dat het het aantal beschikbare stuks onder het nieuwe assortiment had teruggebracht van negen naar zes in een poging duurzamer te zijn, en dat de rangschikkingsstrepen zijn vervangen door spelden om de kosten en het materiaalgebruik te verminderen.