Cathay Pacific heeft een nieuwe stijl van dineren geïntroduceerd voor haar Business Class-passagiers die reizen van Amsterdam naar Hongkong. De nieuwe maaltijdservice is een innovatief, door hospitality geleid concept en is ontworpen om klanten meer keuze en flexibiliteit te bieden.

De eigentijdse maaltijdservice biedt een nieuw à-la-cartemenu op vaste tijden. Passagiers in Business Class kunnen kiezen uit een keuze uit drie voorgerechten, waaronder soep (voorheen was slechts één voorgerecht beschikbaar), zes hoofdgerechten en drie desserts of een kaasplankje. Een gezonde optie is ook als hoofdgerecht beschikbaar. Het menu biedt een breder scala aan gerechten dan ooit tevoren en bevat gezondere opties, plus westerse en Hong Kong-favorieten zoals char siu-varkensvlees met eiernoedel, gekruide sojasaus, lente-ui en gember. Voor diegenen die een snel en lichter alternatief zoeken voor het à la carte menu, is een Express Meal beschikbaar. Voorbeelden van het menu zijn champignonroomsoep of warme farrosalade met venkel.

Om meer keuze en flexibiliteit te bieden is een selectie van de populairste gerechten, zoals de signature burger van Cathay Pacific, en een keuze aan snacks ook tussen de vaste servicetijden beschikbaar of kunnen deze gekozen worden als hoofdmaaltijd.
Het menu is ontwikkeld in samenwerking met een van Hongkong’s meest gevraagde chef-koks, May Chow. May werd uitgeroepen tot Asia’s Best Female Chef in 2017 en richtte Little Bao en Happy Paradise-restaurants in Hongkong op. Passagiers kunnen voortaan hun ontbijtkeuze via een bestelkaart al selecteren voordat ze gaan slapen, zodat ze van maximale rust kunnen genieten.

Om een stillere en rustigere cabineomgeving te creeren voert het cabinepersoneel individuele gesprekken met de passagiers uit en nemen zij de individuele maaltijdbestellingen op zich. De hoofdmaaltijden worden vervolgens zorgvuldig aan boord opgemaakt en persoonlijk geserveerd om zowel de presentatie als de kwaliteit te verbeteren, aangezien de maaltijdcomponenten afzonderlijk kunnen worden verwarmd.

Gepersonaliseerde service
James Ginns (Cathay Pacific Regional General Manager Europe): “We hebben geluisterd naar onze klanten en we weten dat ze op zoek zijn naar meer keuze en flexibiliteit. Daarom verhoogt Cathay Pacific de lat voor de luchtvaartindustrie door sinds 2018 een nieuw business-inflight- dinerconcept te introduceren dat ons de mogelijkheid biedt om meer aandacht te besteden aan echte betrokkenheid en personalisatie. ” De nieuwe maaltijdservice wordt sinds de zomer van 2018 geleidelijk geïntroduceerd op alle langeafstandsvluchten.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.