Brussels Airlines: papieren kranten vervangen door e-newspapers
Brussels Airlines: papieren kranten vervangen door e-newspapers

Passagiers van Brussels Airlines krijgen geen gedrukte krant meer, maar een digitale variant. Door de papieren kranten weg te halen op haar meer dan 250 vluchten per dag transporteert de Belgische maatschappij ruim 115 ton minder per jaar, met als resultaat een lager brandstofverbruik en minder CO2-uitstoot.

De overstap van papieren naar digitale kranten op al haar vluchten is een logische keuze voor Brussels Airlines, dat niet alleen een antwoord wil bieden op de steeds toenemende digitalisering, maar ook continu op zoek is naar manieren om haar ecologische voetafdruk te verkleinen. Met de overstap naar een digitaal nieuwsaanbod op haar meer dan 250 vluchten per dag vermijdt de maatschappij 115 ton getransporteerd gewicht per jaar en daalt bijgevolg het brandstofverbruik met als resultaat 35 ton minder CO2-uitstoot.

Het digitale nieuwsaanbod bestaat uit het AD, De Morgen, De Tijd, De Volkskrant, Het Laatste Nieuws, Het Parool, l’Echo, La Capitale, La Meuse, La Province, Le Soir, Nord Eclair en Trouw.

Niet alleen aan boord, maar ook vóór het instappen wordt papier vervangen digitale alternatieven. In 2018 gebruikte 52% van alle Brussels Airlines passagiers een digitale instapkaart op hun smartphone om aan boord te gaan en de aantallen blijven stijgen. De maatschappij vernieuwt zichzelf continu om zich klaar te maken voor de digitale wereld van morgen. In dat kader lanceert ze ook een nieuwe versie van haar mobiele app, die het nu toelaat om ook een mobiele instapkaart te gebruiken wanneer de passagier niet via zijn of haar smartphone incheckt.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.