Behoort First Class tot verleden tijd?

Behoort First Class binnen een korte tijd tot verleden tijd? Want van dit product maakt slecht vijf procent van de reizigers gebruik.

Carlson Wagonlit Travel vraagt zicht af waarom nog langer kostbare vierkante meters opofferen als die gebruikt kunnen worden om een ruimere Business Class te creëren die beter bezet is en de passagier minder kost.

Zo komt Lufthansa met een nieuwe en grotere Business Class in de nog te leveren Boeing 777X, een verlengde versie van de huidige Triple Seven die in 2020 operationeel wordt. Lufthansa biedt alleen nog op de Airbus A380 en de Boeing 747-8 First Class aan.

Qatar Airways is ook op weg First Class af te schaffen. Al in 2018 vliegt de carrier met een zogenoemde Qsuite in haar vloot van Boeing 777-300ER (Extended Range) en nog te leveren Airbus A350-1000 toestellen. Privacy staat centraal in deze geheel vernieuwde Business Class, en pronkstuk is het tweepersoonsbed dat uniek is in deze klasse.

Singapore Airlines en Etihad Aiways bieden al grote bedden in First Class. Qatar Airways legt de focus op stellen en gezinnen die in een goedkopere Businessclass willen reizen, maar wel bijna dezelfde luxe willen ervaren. De suites worden ingezet als ‘First in Business.’

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Amex GBT neemt CWT over voor 526 miljoen euro

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica

Festival TREK viert tiende seizoen met negen edities

Breitling doet inspiratie op in de Schotse hooglanden