BCD Travel: geen toeslag op KLM tickets

BCD Travel heeft een overeenkomst bereikt met Air France en KLM over de zogeheten Distribution Technology Charge (DTC). Klanten van BCD Travel kunnen daardoor vluchten van deze maatschappijen boeken, zonder de distributietoeslag te betalen die eind vorig jaar door AF./KL aangekondigd werd.

De toeslag zou vanaf 1 april berekend worden op alle vluchten die niet geboekt worden via de New Distribution Capability (NDC) van de International Air Transport Association (IATA), de Air France KLM Agent Portal of de directe verkoopkanalen van Air France en KLM. De toeslag geldt wel voor boekingen via de Global Distribution Systems (GDS’en), maar geldt met deze overeenkomst nu dus niet voor boekingen via BCD Travel.
Tijdens deze meerjarige overeenkomst wil BCD Travel samen met Air France, KLM en technologiebedrijven bekijken hoe ze met nieuwe distributiecapaciteiten en technologieën de reiservaring voor gezamenlijke klanten en reizigers kunnen verbeteren. Daarnaast wil BCD ervoor zorgen dat bedrijven de voordelen van traditionele distributiekanalen behouden. Daarom blijft het bedrijf onderzoeken of GDS’en een degelijke NDC-oplossing kunnen bieden. Zowel Travelport als Amadeus ondersteunen deze overeenkomst, zodat Air France en KLM vanaf 1 april geen distributietoeslag in rekening brengen voor boekingen via deze GDS’en. BCD vertrouwt erop dat vergelijkbare steun van Sabre, de andere grote GDS, niet lang op zich zal laten wachten.
“We willen dat de industrie zich blijft ontwikkelen en nieuwe technologieën gebruikt die de customer experience voor travelbuyers verbetert. Dat is precies wat deze overeenkomst doet”, zegt Rose Stratford, BCD Travel Executive Vice President Global Supplier Relations en Strategic Sourcing. “Het zorgt ervoor dat de distributiekanalen van luchtvaartmaatschappijen travelbuyers dezelfde voordelen blijven bieden die ze nu ook krijgen. Een mooi voorbeeld is de mogelijkheid om voor vergelijkbare bestemmingen uit meerdere concurrerende aanbiedingen te kiezen en om belangrijke data te verzamelen om reizigers onderweg veilig te houden. We stellen het zeer op prijs dat Air France en KLM bereid zijn om samen met BCD Travel tot een overeenkomst te komen waar onze gezamenlijke klanten profijt van hebben.”
“Deze overeenkomst met BCD Travel betekent belangrijke voordelen voor onze gezamenlijke klanten”, aldus Soline de Montremy, Senior Vice President Global Sales en Partnerships voor de Air France-KLM Group. “Het illustreert de toewijding van BCD Travel aan NDC. We kijken uit naar onze samenwerking met hen en hun technologische partners bij de verdere ontwikkeling van de plannen en de realisatie van een betere klantenervaring.”

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

De nieuwe Business Traveller is uit!

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Heineken Experience weer feestelijk open

Cadeautip: Courvoisier VSOP

art'otel Amsterdam doet actie met STRAAT Museum

Holland America Line presenteert jubileumbiertje

Luxueuze privévilla’s bij Hotel Los Jardines de Abama Suites