BCD Travel breidt samenwerking met FairFly uit

Zakenreisorganisatie BCD Travel gaat FairFly’s technologie en kunstmatige intelligentie inzetten voor zijn Air Price Assurance (APA) oplossing. Dankzij FairFly’s wereldwijde geautomatiseerde GDS-dekking kan BCD zijn APA-oplossing aanbieden aan al zijn klanten wereldwijd. De technologie stelt BCD in staat om extra besparingen op vliegkosten voor klanten te automatiseren.

BCD Air Price Assurance, mogelijk gemaakt door FairFly, voorspelt wanneer tariefwijzigingen zullen plaatsvinden. Tickets worden automatisch geannuleerd en omgeboekt tegen lagere tarieven. Dit bespaart tijd en levert klanten besparingen op tot wel 4,8% van de totale vliegkosten zonder gevolgen voor de reiziger.

BCD breidt hiermee zijn meerjarige strategische partnership met FairFly, dat sinds 2018 beschikbaar is voor BCD-klanten via de SolutionSource®-marktplaats, verder uit. Gedurende deze periode heeft FairFly’s unieke, real-time prijsmonitoringsysteem bewezen dat het aanzienlijke besparingen oplevert voor BCD-klanten.

“Geautomatiseerde prijsgarantie is essentieel voor een effectieve digitale boekingsstrategie”, zegt Yannis Karmis, senior vice president Product Planning and Development bij BCD Travel. “BCD-klanten die via onze partnermarktplaats de FairFly omboekingstechnologie gebruiken, besparen al enkele jaren aanzienlijke op hun vliegkosten zonder dat de reizigers daar hinder van ondervinden. We willen deze besparingen als standaardaanbod voor al onze klanten mogelijk maken. Met ongeëvenaarde besparingen, gebruiksgemak en naadloze implementatie, is FairFly’s oplossing de beste in zijn klasse en precies het soort technologie waar we naar zoeken bij het selecteren van onze partners”.

Met de stijgende prijzen van vliegtickets, biedt deze partnership een onmiddellijke, positieve impact op de vliegkosten van klanten, o.a. vanwege de snelle implementatie zonder opstart- of onderhoudskosten. BCD’s reputatie als koploper in de digitale transformatie van reismanagement wordt hiermee verder versterkt.

“Onze missie is om de reisindustrie te voorzien van innovatieve technologie die zowel zakenreismanagers als TMC’s ondersteunt”, zegt Aviel Siman Tov, oprichter en CEO van FairFly. “We bewonderen BCD’s voortdurende inzet om hun uitstekende service aan te vullen met technologie die hun klanten zo goed mogelijk ondersteunt. Een sterke samenwerking, de mogelijkheid van een white-label oplossing en onze bedrijfsgerichte schaalbare technologie zijn de sleutel tot verandering. We kijken ernaar uit om onze relatie met BCD verder te verdiepen en zichtbare waarde en uitstekende besparingsresultaten te bieden aan de klanten van BCD.”

De wereldwijde invoering zal geleidelijk gebeuren. De uitrol is in de VS al in het derde kwartaal gestart. Andere landen volgen in de loop van 2022 en 2023.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

NH Hotel Group verder als Minor Hotels

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Mercedes presenteert GT-topmodel

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy