De ATPI Group, een wereldwijde specialist op het gebied van reisbeheer en evenementen, heeft een sterk prestatiejaar gerapporteerd nu het bedrijf dichter bij het bereiken van pre-pandemische omzetniveaus komt.

Voor het boekjaar 2021 (januari-december) boekte ATPI een bedrijfswinst van £ 17,5 miljoen over haar volledige eigendom en joint ventures, een stijging van 60 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Bovendien heeft ATPI, ondanks de uitdagingen van de wereldwijde Covid-19-pandemie en de impact ervan op het wereldwijde reizen, de afgelopen twee jaar ook winst gegenereerd.

In 2021 heeft ATPI, naast de forse omzetstijging, een acquisitie afgerond, haar internationale netwerk verder uitgebouwd, diverse strategische investeringen gedaan en nieuwe diensten gelanceerd. Dit omvatte:

De aankoop van het Duitse reisbureau Hamburg Sud Reiseagentur GmbH in maart 2021, dat werd omgedoopt tot ATPI Hamburg. De toevoeging van netwerkpartners in Europa, Azië, Afrika, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika
Investering in de in Singapore gevestigde onderneming voor maritieme besturingssysteemtechnologie Greywing; en
Als onderdeel van haar inzet voor duurzaamheid in reizen, heeft ATPI een volledige CO2-meting en -compensatieservice gelanceerd – ATPI Halo

Ian Sinderson, CEO van ATPI Group, zei:

“Ondanks het beperkte reizen wereldwijd gedurende een groot deel van 2021 en beperkingen die van invloed waren op de manier waarop we allemaal zaken doen, hebben we geweldige prestaties en aanhoudende groei bereikt. We zijn ons tempo van nieuwe investeringen en innovaties blijven volgen en zijn gefocust op de dingen die ertoe doen: deskundige service leveren aan onze klanten over de hele wereld. Terwijl we enorme vooruitgang boeken in de richting van het bereiken van onze omzetniveaus van 2019, hebben we ook elke maand van het jaar de winstgevendheid behouden en vergroot.”

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.