a&o start project ‘Emergency Beds’

Sinds de sluiting van hotels en hostels voor toeristen moeten accommodaties zichzelf opnieuw uitvinden om het bedrijf draaiende te houden, de werkgelegenheid te beschermen en tegelijkertijd een waardevolle dienst te verlenen aan hulpverleners die ver van huis werken. Daarom lanceerde het Berlijnse a&o het project ‘Emergency Beds’, een initiatief met speciale prijzen die tot 75 procent onder de reguliere tarieven liggen. Deze worden aangeboden in alle Europese vestigingen voor groepen gasten die door deze crisis zijn getroffen.

Na een maand heeft ‘Emergency Beds’ gezorgd voor 18.000 overnachtingen in alle Europese bestemmingen waar dat mogelijk was, met een vast bedrag van 25 euro per nacht (voor één- en tweepersoonskamers) voor politiemedewerkers en gezondheidsdiensten, maar ook bijvoorbeeld ook voor werknemers van bouwbedrijven, ter ondersteuning van opvangcentra voor vrouwen en daklozen, de brandweer en andere hulpvoorzieningen, of zelfs als kantooroptie voor bedrijven. Voor de vestiging in Amsterdam Zuidoost heeft a&o een overeenkomst gesloten met de gemeente en het hostel zal tot ten minste juni worden gebruikt als opvang voor daklozen.

“18.000 overnachtingen zijn een fractie van de gebruikelijke bezetting in deze tijd van het jaar en toch in veel opzichten een belangrijk en positief signaal,” zegt Oliver Winter, oprichter en CEO van a&o, “Dit project toont de creativiteit en betrokkenheid van ons team – van vitaal belang voor een bedrijf in tijden als deze; het onderstreept ook het belang van onze industrie – ook al wordt deze in principe gedwongen om stil te staan…“

Bescherming van het bedrijfsleven en de werkgelegenheid
Sinds het begin van de sluiting van hotels en hostels voor toeristen in verschillende landen, is het aantal overnachtingen bij a&o tot 90 procent gedaald in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het aanbod van ‘Emergency Beds’ en de daarmee sterk gereduceerde prijzen is “geenszins een vervanging”, maar “een uitvoerbare manier en een verstandig compromis”, wat “zeer motiverend is in extreem moeilijke tijden”, aldus Winter.

Volgende fase: voorbereiding op het herstel
Nu verschillende Europese landen kleine stappen gaan zetten in de richting van het ‘nieuwe normaal’, bereidt a&o ook zijn faciliteiten voor en traint zijn teams om, wanneer dat mogelijk is, weer gasten van allerlei aard te ontvangen. In de weken dat de a&o vestigingen zijn geopend, heeft a&o plexiglas beschermkappen geïnstalleerd, gratis desinfectiestations in de gemeenschappelijke ruimtes en een gehalveerde ruimtebezetting. Ook werkt het bedrijfsteam aan een uitgebreid plan om alle reizigers te verwelkomen als ze eenmaal mogen reizen, waarbij onder andere de self check-in kiosken en de mobiele sleuteloplossingen worden uitgebreid.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Amex GBT neemt CWT over voor 526 miljoen euro

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica

Festival TREK viert tiende seizoen met negen edities

Breitling doet inspiratie op in de Schotse hooglanden