Air France gaat een eind maken aan het hippe ‘lower cost’-merk Joon, dat zowel short als long haul operereert, Joon werd gelanceerd in 2017 met als doel ‘jonge werkende klanten, de millennials (18-35-jarigen), van wie de levensstijl draait om digitale technologie’ aan te trekken. Dat is niet gelukt, meent de airline nu. AF wil Joon nu integreren in het eigen Air France merk. Het merk was ‘moeilijk te begrijpen’.

Joon heeft een vloot van 13 A320-vliegtuigen en vier A330’s. Verwacht werd dat het in 2020 28 vliegtuigen zou bereiken, waaronder 10 nieuwe A350 langeafstandsvluchten. Zowel toestellen als crew gaan over naar AF.

In een verklaring zei Air France dat het heeft besloten ‘om een ​​onderzoek te starten dat de toekomst van het merk Joon en de integratie van Joon-medewerkers en -vliegtuigen in Air France bestudeert. Het nieuws hing sinds de komst van de nieuwe topman Ben Smith al in de wandelgangen.

Er was al enkele maanden gespeculeerd over de toekomst van het merk. Air France stekt nu dat ‘Ondanks de vele positieve effecten van Joon, in het bijzonder de onschatbare bijdrage van de teams bij Joon die het bedrijf lanceerden en met passie en toewijding werkten, het merk vanaf het begin moeilijk te begrijpen was voor klanten, voor werknemers, voor markten en voor investeerders. .”

 

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.