AccorHotels: Binnen zes maanden komen zakenreizen weer op gang

Uit nieuw onderzoek van Accor blijkt dat een derde van de zakenreismanagers in Noord-Europa van mening is dat hun zakenreisprogramma’s binnen zes maanden zullen herstellen. Voornamelijk als gevolg van binnenlandse reizen. Internationale reizen zullen naar verwachting iets langer op zich wachten.

De hospitality industrie zal worden gesteund door het nieuws dat slechts zeven procent van de bedrijven denkt dat het langer dan 12 maanden zal duren voordat hun zakenreisprogramma’s weer op gang komen, en 21 procent voorspelt dat het minder dan drie maanden zal duren. Nog meer positief nieuws, als het gaat om reserveringen, is slechts 15 procent van de bedrijven van plan om in de toekomst de hotels die ze boeken te wijzigen.

Ondanks recente gebeurtenissen blijven locatie (38 procent) gevolgd door prijs (25 procent) de belangrijkste criteria voor bedrijven bij het selecteren van hun favoriete hotels. Hoewel deze traditionele overwegingen voor het kiezen van een hotelaanbieder niet zijn veranderd vanwege de COVID-19-pandemie, heeft het welzijn van reizigers een steeds hogere prioriteit.

Meer dan een vijfde (22 procent) van degenen die zakenreizen boeken, beschouwden aanvullende sanitaire maatregelen en COVID-19-bescherming als hun topprioriteit. Deze uitkomsten benadrukken het belang van hotels om zakelijke klanten te informeren over de maatregelen die ze hebben genomen om COVID-19 aan te pakken. Vooral omdat er geen uniforme standaard is in de branche. Zakelijke gasten zullen zoeken naar COVID-19 maatregelen die door hotelaanbieders worden genomen in openbare ruimtes, slaapkamers en vergader- en evenementenfaciliteiten. Eén op de acht (13 procent) bedrijven geeft expliciet aan dat de mate van welzijn van hun werknemers hun topprioriteit zal zijn bij het selecteren van een hotelpartner in de toekomst.

De overgrote meerderheid (89 procent) van de bedrijven is van mening dat hun organisatie meer aandacht zal moeten besteden aan de zorgplicht als gevolg van de COVID-19 crisis, en 66 procent zegt dat de pandemie zal leiden tot een strenger goedkeuringsproces voor het afmelden van reisverzoeken. Kris Vanderstappen, Director Corporate Sales & TMC Partners bij Accor Northern Europe, vertelt: “De hotelsector zal blij zijn te horen dat bedrijven ervan uit gaan dat hun zakenreisprogramma’s binnen 12 maanden zullen herstellen, en velen verwachten dat het veel sneller zal gaan. Face-to-face interacties met klanten en zakenpartners zijn van vitaal belang in veel industrieën en we weten dat er een aanzienlijke vraag is vanuit bedrijven. Om dit proces te ondersteunen, is het van essentieel belang dat de hospitality branche haar belofte nakomt om de veiligheid van reizigers te waarborgen.

“Zakenreizigers willen uiteraard veilig en met een gerust hart op reis gaan. Daarom lanceerde Accor ALLSAFE, een wereldwijd keurmerk dat aangeeft dat veiligheid wordt gewaarborgd en de hygiënemaatregelen worden nageleefd. In samenwerking met Bureau Veritas, een wereldleider in testen, inspectie en certificering. ALLSAFE vereist dat strenge hygiënemaatregelen worden geïmplementeerd, waarbij elk hotel dat deelneemt aan de regeling wordt onderworpen aan een onafhankelijke audit. Bovendien hebben gasten in de 5.000 Accor-hotels over de hele wereld nu toegang tot gratis telegeneeskundige consulten via de deskundige medische oplossingen van AXA Partners. We zijn ook verheugd om te vermelden dat afgelopen maand ons eerste (post corona) lokale bedrijfsevenement succesvol heeft plaatsgevonden, veilig en met respect voor de 1,5 meter afstand in het Mövenpick hotel in Den Haag.”

Uit onderzoek van Accor is wel gebleken dat COVID-19 het aanbestedingsproces voor zakenreizen, evenementen en vergaderdiensten heeft geraakt: bijna een kwart (23 procent) van de ondervraagden zei dat ze voor 2021 geen verzoek om een voorstel (RFP) hadden gepland. Nog eens één op de negen (11 procent) corporates is van plan alleen hun topbestemmingen te herzien via een RFP en de meeste van hun huidige tarieven te verlengen tot 2021. Bovendien zijn veel corporates van plan hun RFP-timing of -proces aan te passen. Slechts 21 procent verwacht een volledige RFP of RFI uit te voeren zoals eerder gepland.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Cathay Pacific lanceert nieuwe Premium Economy

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica