Accor opent nieuwe brand JO&JOE

JO&JOE, het nieuwe merk van AccorHotels, gaat haar allereerste locatie openen in de Franse surfplaats Hossegor, Frankrijk.  Dit nieuwe Open Huis-concept combineert alle voordelen van een hotel, hostel en vakantiewoningen. Voor de opening in Hossegor bundelt JO&JOE de krachten met de iconische surfmerken Quiksilver en Roxy.

Het doel van de allereerste JO&JOE is om een nieuwe en authentieke ervaring te bieden voor reizigers én locals, om samen te komen en te relaxen. Volgende JO&JOE openingen staan voor 2018 gepland in Parijs en Bordeaux.

Om het nieuwe hospitality concept wereldkundig te maken heeft JO&JOE gekozen voor Hossegor, een plaats die bekend staat als ideale surflocatie. Het bijzondere gebouw waarin JO&JOE is gevestigd is gebouwd met respect voor de lokale architectonische stijl en heeft een bebladerde tuin van ongeveer 10.000m2. Alles is zo ingericht dat de binnenruimtes en buitenruimtes naadloos in elkaar overlopen. Het gebouw is een mix van hotel, hostel en vakantiewoningen en benadrukt daarmee zijn onderscheidende DNA in de hospitality branche.

Om iedereen zijn privacy te geven, bieden de slaapaccommodaties verschillende oplossingen om aan alle behoeftes te voldoen; Together (een gedeelde slaapruimte voor 7 tot 12 personen), Out of The Ordinary (een uniek aangelegde accommodatie voor maximaal 10 personen) en Yours (privé kamers voor 2 tot 5 personen). De gemeenschappelijke ruimte bestaat deels uit het HAPPY HOUSE, een privé ruimte uitgerust met kluizen die gebruikt kan worden om te relaxen, werken, koken of om de was te doen. Het andere deel van de gemeenschappelijke ruimte bestaat uit de PLAYGROUND, geopend voor zowel locals als reizigers. Er is een bar met lokale bieren en een restaurant dat verse lokale gerechten serveert. Een volledig menu is er al vanaf 10 euro. Ontbijt wordt de hele dag geserveerd voor 4 euro. De PLAYGROUND is de plek waar evenementen plaatsvinden – concerten, workshops, bijeenkomsten en verscheidene activiteiten die zijn voorgesteld door reizigers, locals of de staf van JO&JOE. Deze gedeelde ruimtes reiken tot buiten waar je een terras aantreft, maar ook een jeu de boules veld, hangmatten en een privétuin. Een ideale plek om te relaxen in de zon en om van de natuur te genieten.

Samenwerking met Quiksilver en Roxy

Zowel JO&JOE, Quiksilver als Roxy delen dezelfde visie en toewijding om een onvergetelijke ervaring te bieden, gebaseerd op relaxen en plezier hebben. Surfspot Hossegor is de thuisbasis van Boardriders, de groep achter de merken Quiksilver, Roxy en DC Shoes. Toen de mogelijkheid zich voordeed voor JO&JOE om hier haar eerste locatie te openen, was een samenwerking vanzelfsprekend.
Het combineren van de expertise van JO&JOE (op het gebied van accommodatie, F&B als entertainment en evenementen) en die van Quiksilver uit de surfwereld en Roxy uit de fitnesswereld maakt de samenwerking extra sterk. Zo beschikt het Het Open Huis door Quiksilver en Roxy geïnspireerde decoratieve kenmerken en een pop-up winkel waar gasten materialen en accessoires kunnen huren of kopen. Atleten die merkambassadeur zijn van Quiksilver en Roxy zullen worden uitgenodigd om masterclasses, workshops of andere evenementen te leiden. Denk hierbij aan grote namen uit de surfwereld zoals Jérémy Florès, Leonardo Fioravanti en Justine Mauvin. De authenticiteit van deze merken is van cruciaal belang voor JO&JOE om mensen van buiten de stad naar het Open Huis te trekken om deel te nemen aan samenwerkingsprojecten.

Belangrijkste informatie JO&JOE Hossegor:

– Opening 29 mei 2017

– 145 bedden vanaf €19 per nacht

– Volledig menu vanaf €10

– Ontbijt voor €4

– 15 tot 20 banen gecreëerd

– Tuin van 10.000 m2, op 400 meter afstand van de zee
‘’Het creëren van een Open Huis in slechts 3 maanden was een grote uitdaging. Maar deze uitdaging werd mogelijk gemaakt door de start-up aanpak en behendigheid van het team gecombineerd met de steun van onze partners Quicksilver en Roxy. Dit ambitieuze project blaast een wind van verandering door de hospitality markt.’’ aldus Cédric Gobilliard, Senior Vice President, Lifestyle Division, AccorHotels.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Amex GBT neemt CWT over voor 526 miljoen euro

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica

Festival TREK viert tiende seizoen met negen edities

Breitling doet inspiratie op in de Schotse hooglanden