Wednesday, January 16, 2019

Samsung rust Istanbul Airport uit met ‘s werelds grootste LED

0

Samsung installeert 700 Smart LED Signage displays op het nieuwe vliegveld van Istanbul. Een technisch team van 28 mensen klaarde de klus met een displayoppervlak van 1.012 vierkante meter in 45 dagen samen met BT Global. Eyecatchers zijn twee enorme schermen van elk 193 vierkante meter in de vertrekhallen.

Ook bevindt Samsung LED signage zich in aankomsthallen, bij de bagagebanden, check-in balies, paspoortcontrole en in loungeruimtes. Bij voltooiing is Istanbul Airport het grootste vliegveld ter wereld met jaarlijks 200 miljoen bezoekers. De eerste fase van het megaproject werd op 29 oktober afgerond, de 95e verjaardag van de Turkse republiek.

De nieuwe luchthaven van Istanbul heeft een oppervlakte van 76,5 miljoen vierkante meter. Alle 700 Smart Signage schermen van Samsung bevinden zich in de hoofdterminal, dat alleen al 1,4 miljoen vierkante meter beslaat.

Onze displays staan erom bekend dat ze altijd en overal topprestaties leveren, ongeacht de schaal waarop ze worden ingezet,” zegt Evert Van Camp, Country Director IT van Samsung Benelux. “Kraakhelder beeld en levendige kleuren. Ook op de megaluchthaven van Istanbul blinkt Samsung Smart Signage uit met superieure beeldkwaliteit. Het duurzame, IP5x-gecertificeerde design beschermt tegen stof, vuil en licht en zorgt ervoor dat passagiers 24/7 op de hoogte zijn van relevante informatie.

Samsung is een wereldspeler met een grote en betrouwbare reputatie,” zegt Kadri Samsunlu, Chief Executive Officer van Istanbul Grand Airport (IGA). “Zo’n partij hadden we nodig bij een gigantisch project als ons nieuwe vliegveld. Met Samsungs innovatieve technologie hebben ze in een extreem korte periode een onwaarschijnlijke prestatie neergezet. Precisie, technisch vernuft, en dat op deze schaal. Ik ben erg onder de indruk van de slagkracht van Samsung. Door de samenwerking zijn we weer een stap dichterbij de realisatie van Istanbul Airport als transfercentrum voor de wereld.

LOT Polish nieuw naar New Delhi

0

LOT Polish Airlines start een nieuwe non-stopverbinding tussen Warschau en New Delhi, die begint op 17 september 2019. Zoals met alle langeafstandsdiensten van LOT, zal de nieuwe route worden uitgevoerd door de nieuwste Boeing 787 Dreamliner, vijf keer per week. Tickets zijn vanaf 16 januari te koop.

De eerste vlucht begint op 17 september vanaf de luchthaven Warschau Chopin naar Terminal 3 in New Delhi (met de terugvlucht vanaf New Delhi op 18 september).

Zomerschema 17.09.19 – 26.10.19:
LO 071 WAW-DEL 22:40 – 09:00 (+1) Dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag, zondag
LO 072 DEL-WAW 11:15 – 15:50 Maandag, woensdag, donderdag, zaterdag, zondag

In het voorgaande jaar brak LOT zijn record aan boord van meer dan 8,8 miljoen passagiers, wat 2 miljoen meer is dan een jaar eerder. Dit jaar is het van plan om de barrière van 10 miljoen passagiers aan boord te overschrijden. LOT Polish Airlines is een volledig geïntegreerd lid van het Miles & More frequent flyer-programma en sinds 2003 lid van de Star Alliance.

Finnair exclusief naar winters Sapporo

0

Finnair gaat twee keer per week vliegen naar het Japanse Sapporo. De nieuwe winterroute voor 2019/2020 is de vijfde bestemming van de Finse nationale luchtvaartmaatschappij in Japan, naast Tokyo Narita, Osaka, Nagoya en Fukuoka. Finnair wordt ook de enige Europese luchtvaartmaatschappij die diensten naar Sapporo exploiteert.

Sapporo staat bekend als een geweldige winter- en skibestemming met adembenemende landschappen en fantastische winterthema-activiteiten in een traditionele Japanse setting.

Christian Lesjak, Senior Vice President van Finnair, Network and Resource Management, zei: “Japan is een belangrijke markt voor ons, en we zijn enthousiast over de toevoeging van Sapporo aan ons netwerk.”

Finnair heeft dagelijks twee vluchten tussen Amsterdam en Helsinki, met soepele verbindingen naar tal van vluchten in Azië en de rest van de wereld.

KLM gaat samenwerken met Atlantic Airways

0

KLM en Atlantic Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Faeröer Eilanden, hebben vandaag bekendgemaakt dat zij een codeshare-overeenkomst hebben gesloten. Deze overeenkomst biedt een netwerkuitbreiding voor beide maatschappijen.

De twee luchtvaartmaatschappijen bieden nu gezamenlijke vluchten naar de Faeröer Eilanden aan. Dankzij deze nieuwe overeenkomst hebben de klanten van zowel KLM als Atlantic Airways vanaf 24 januari 2019 toegang tot meer bestemmingen.

KLM geeft een KL-code aan vluchten van Atlantic Airways naar Europa. Daarmee kunnen passagiers van over de hele wereld overstappen in Copenhagen, Edinburg, Bilund of Bergen en op hetzelfde ticket doorreizen naar Vágar op de Faeröer Eilanden zonder hun bagage opnieuw te hoeven inchecken.

Met ingang van 24 januari omvat de samenwerking de volgende routes:

  • Vágar – Kopenhagen (CPH),
  • Vágar – Bergen (BGO)
  • Vágar – Bilund (BLL)
  • Vágar – Edinburg (EDI)

Emirates kondigt netwerk updates aan voor 2019

0

Emirates heeft haar operationele schema’s voor 2019 aangekondigd. Deze schema’s minimaliseren de impact van de sluiting van de zuidelijke startbaan van Dubai International Airport in april en mei 2019 en spelen in op de wereldwijde vraag naar reizen. De luchtvaartmaatschappij schetst ook haar vlootplannen voor het aankomende jaar.

Tim Clark, President van Emirates Airline, zegt: “Bij Emirates zijn we er trots op dat wij een klantgerichte luchtvaartmaatschappij zijn met een commercieel gedreven bedrijfsmodel. We investeren in een moderne en efficiënte vliegtuigvloot, zodat we onze reizigers toonaangevende comfort kunnen bieden. Daarnaast zijn we flexibel in het inzetten van onze vliegtuigen op bestemmingen waar dit het best aan de vraag van de reiziger voldoet.”

“De wijzigingen die we in 2019 doorvoeren in onze netwerkschema’s zijn in lijn met deze aanpak. We houden rekening met de wereldwijde marktdynamiek en operationele beperkingen en met het onderhoudswerk aan de zuidelijke startbaan van Dubai Airport. Het hele jaar door volgen we de wereldwijde markten nauwlettend en zullen we onze flexibiliteit behouden om het gebruik van onze vliegtuigen te optimaliseren. ”

Een aanzienlijk aantal geplande Emirates vluchten zullen worden beïnvloed door de sluiting van de zuidelijke startbaan van Dubai International Airport. De zuidelijke landingsbaan wordt van 16 april t/m 30 mei 2019 gesloten voor onderhoudswerkzaamheden. Gezien de beperkingen rond operationele vluchten met slechts één landingsbaan op de hub, worden veel Emirates vluchten geannuleerd, opnieuw ingepland of wordt het type vliegtuig gewijzigd om de impact op de passagiers te verminderen. Als gevolg hiervan worden er 48 Emirates vliegtuigen niet gebruikt en wordt het totale aantal vluchten verminderd met 25% gedurende deze periode.

Netwerkaanpassingen 2019
Emirates zet extra vluchten in naar verschillende Afrikaanse bestemmingen vanaf juni 2019. Deze diensten zullen ook meer verbindingen aanbieden tussen deze bestemmingen en het wereldwijde netwerk van Emirates via Dubai. De steden in Afrika waar de extra Emirates vluchten naartoe vliegen vanaf begin juni zijn onder andere Casablanca in Marokko, Abuja in Nigeria, Accra in Ghana, Conakry in Guinea en Dakar in Senegal. De extra Emirates vluchten vliegen tijdens het piekseizoen t/m de zomer van 2019 naar meerdere bestemmingen in heel Europa. Deze bestemmingen zijn onder meer Athene in Griekenland, Rome in Italië, Stockholm in Zweden en Zagreb in Kroatië.

Om te voldoen aan de toegenomen seizoensgebonden vraag introduceert Emirates haar Airbus A380-vliegtuigen op bestemmingen zoals:
• Boston in de Verenigde Staten van 1 juni t/m 30 september 2019 en vanaf 1 december t/m 31 januari 2020
• Glasgow in het Verenigd Koninkrijk van 16 april t/m 31 mei 2019, waarbij de twee-dagelijkse vluchten worden vervangen door dagelijkse vluchten. Vanaf 1 juni t/m 30 september 2019 worden er weer twee dagelijkse vluchten aangeboden.

Emirates past ook haar diensten aan in Zuid-Amerika, vanaf 1 juni 2019 biedt de luchtvaartmaatschappij een dagelijkse vlucht van Dubai naar Rio de Janeiro aan. Deze service zal vier keer per week van Rio de Janeiro naar Buenos Aires in Argentinië vliegen en de resterende drie dagen naar Santiago in Chili. De gekoppelde vlucht van Dubai naar Santiago via Sao Paulo zal door deze wijziging stoppen, Sao Paulo wordt bereikbaar met dagelijkse vluchten van en naar Dubai.

Emirates stopt de vluchten tussen Bangkok en Sydney vanaf 1 juni 2019, maar blijft drie keer per dag van en naar Sydney vliegen vanuit Dubai. Vanaf 31 maart 2019 is Perth in Australië dagelijks te bereiken vanuit Dubai.

 

AIS Airlines verbindt Groningen met Kopenhagen

0
Kopenhagen
Kopenhagen

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij AIS Airlines gaat vliegen tussen Groningen Airport Eelde en Kopenhagen Airport. Arend van der Meer, CEO AIS Airlines: “Ons product past naadloos op deze route. Wij hebben de juiste vliegtuigen om stabiele betrouwbare verbindingen op te zetten op dunnere routes. Door te vliegen met brandstof efficiënte turboprop vliegtuigen met een wat kleinere stoel capaciteit hebben we een passend product”.

De maatschappij gaat vanaf 4 maart 2x per dag vliegen tussen Groningen en Kopenhagen, zodat reizigers zowel ’s ochtends als ’s avonds kunnen vertrekken en in één dag heen en weer kunnen. De vluchten worden uitgevoerd met een Jetstream 32. Arend van der Meer: “Wij richten ons met dit product op de zakelijke reiziger die snel en zonder gedoe op de bestemming wil zijn.” Tickets zijn vanaf heden online te boeken via groningenairport.nl, aisairlines.com, boekingswebsites of het reisbureau. AIS Airlines is verbonden met alle grote ticketing-netwerken zoals Amadeus, Galileo en Sabre.

Invulling van marktbehoefte
Marco van de Kreeke, directeur Groningen Airport Eelde: “Wij hebben de afgelopen weken vele berichten gekregen van frequente, veelal zakelijke, reizigers die er flink van baalden dat de lijndienst naar Kopenhagen gestopt is. Deze reizigers vlogen soms wekelijks vanaf Groningen Airport Eelde. We zijn dan ook blij dat deze Nederlandse ondernemer die marktbehoefte gaat invullen”.

Flybe verkocht, verder als Virgin

0

De noodlijdende airline Flybe is opgekocht door een consortium geheten Connect Airways met daarin onder meer Virgin Atlantic. De overname bedroeg 2,45 miljoen euro. Virgin Atlantic heeft een belang van 30 procent in de onderneming genomen. De Britse KLM-partner wil de regionale airline gaan inzetten om haar long haul vluchten te feederen. Flybe vliegt ook vanuit Nederland op meerdere Britse bestemmingen.

Flybe krijgt een eerste overbruggingskrediet van 20 miljoen pond, later gevolgd door een extra 80 miljoen pond om de airline weer in het gareel te krijgen.

De Stobart Group – van de Ierse airline Stobart Air is een andere overnamepartner. De overige veertig procent gaat naar hedgefonds, Cyrus Capital Partners. Flybe gaat op termijn de naam Virgin dragen. Het is nog niet bekend wat de overname voor het huidige netwerk betekent.

Air France stopt met millennialmerk Joon

0

Air France gaat een eind maken aan het hippe ‘lower cost’-merk Joon, dat zowel short als long haul operereert, Joon werd gelanceerd in 2017 met als doel ‘jonge werkende klanten, de millennials (18-35-jarigen), van wie de levensstijl draait om digitale technologie’ aan te trekken. Dat is niet gelukt, meent de airline nu. AF wil Joon nu integreren in het eigen Air France merk. Het merk was ‘moeilijk te begrijpen’.

Joon heeft een vloot van 13 A320-vliegtuigen en vier A330’s. Verwacht werd dat het in 2020 28 vliegtuigen zou bereiken, waaronder 10 nieuwe A350 langeafstandsvluchten. Zowel toestellen als crew gaan over naar AF.

In een verklaring zei Air France dat het heeft besloten ‘om een ​​onderzoek te starten dat de toekomst van het merk Joon en de integratie van Joon-medewerkers en -vliegtuigen in Air France bestudeert. Het nieuws hing sinds de komst van de nieuwe topman Ben Smith al in de wandelgangen.

Er was al enkele maanden gespeculeerd over de toekomst van het merk. Air France stekt nu dat ‘Ondanks de vele positieve effecten van Joon, in het bijzonder de onschatbare bijdrage van de teams bij Joon die het bedrijf lanceerden en met passie en toewijding werkten, het merk vanaf het begin moeilijk te begrijpen was voor klanten, voor werknemers, voor markten en voor investeerders. .”

 

 

China Airlines komt met groter toestel naar Amsterdam

0

China Airlines gaat per 1 april haar capaciteit uitbreiden op Taipei vanaf Amsterdam. De huidige A350 wordt dan vervangen door een grotere Boeing 777-300. Dat betekent 256 ipv stoelen in Economy, 40 in plaats van 32 Business Class stoelen en zelfs een verdubbeling in Premium Economy, van 31 naar 62 stoelen.

De airline vliegt vier keer per week tussen Amsterdam en de hoofdstad van Taiwan.

KLM Werelddeal Weken gestart, ook voor Business Class

0

De KLM Werelddeal Weken 2019 zijn zojuist van start gegaan. Er gaan 1 miljoen stoelen naar meer dan 100 bestemmingen in de aanbieding. Enkele opmerkelijke tarieven: NYC 329 euro, Curacao 457 euro, Toronto 332 euro, Las Vegas 498, euro, Hanoi 517 euro, Johannesburg 548 euro en Rio de Janeiro 597. Op is op.

De voordeelweken-tarieven kun je boeken t/m 29 januari 2019. Klik hier voor alle aanbiedingen.

Ook zijn er vele Business Class stoelen in de aanbieding, zoals Toronto 1689, Aruba 1649, Mauritius 1999 en Sap Paolo 1649 euro.

Klik hier voor de Business Class aanbiedingen.

Don't Miss