forse groei

Forse groei AirPlus

AirPlus International, een wereldwijde aanbieder van betaal- en factureringsoplossingen voor zakelijke reizen, presteerde vorig jaar goed op de mondiale zakenreismarkt: een groei van 8,7 procent. De Benelux-tak heeft als ambitie het marktaandeel te vergroten.

Om precies te ziijn: in het fiscale jaar 2015 behaalde het bedrijf met het creditcardaanbod een totaal facturatievolume van rond de13,8 miljard euro. Ten opzichte van het jaar daarvoor (2014: 12,7 miljard euro) was dit een toename van 8,7 procent. De opbrengsten stegen in 2015 met circa 2,8 procent, naar 329 miljoen euro. De inkomsten vóór rente en belastingen voor het jaar 2015 kwamen neer op 51,7 miljoen euro. Het jaar ervoor was dit nog 46,3 miljoen euro, wat

betekent dat er een groei van 11,7 procent is behaald. ‘AirPlus heeft in een lastige markt zeer goede resultaten behaald‘, aldus Lian Wolfs, Director AirPlus Benelux. “De vraag naar professionele betaaloplossingen voor zakenreizen is onverminderd groot: in 2015 hebben we wereldwijd meer dan 3000 nieuwe zakelijke klanten binnengehaald. Dat zijn er drie keer zo veel als in het jaar daarvoor. Met een groei van 19 procent in volume, presteert AirPlus Benelux bovengemiddeld hoog.‘

De komende jaren blijft AirPlus Benelux zich richten op de uitbreiding van het productassortiment en de groei van het marktaandeel. “We hopen hiermee onze groei te verdubbelen”, aldus Wolfs.