Emirates rondt een winstgevend jaar af met zowel uitbreiding van netwerk en vloot als investeringen in de klantgerichtheid van het product.

Terugkijkend op 2016, vertelt CEO Tim Clark: ‘De reislust was, ondanks verschillende socio-economische en politieke tegenslagen, weer meer dan aanwezig in 2016, kijkend naar onze operationele groei. Het komende jaar zal Emirates dezelfde strategie verder doorzetten, onder meer door te profiteren van de centrale ligging van UAE en Dubai’s ontwikkelingen in toerisme en commercie. Verder zullen we extra gaan investeren in ons product en de bijkomende services. Alles om onze passagiers een buitengewone ervaring mee te geven terwijl ze de wereld ontdekken.’

Airbus A380’s en Boeing 777’s
Emirates is in 2016 de eerste vluchtvaartmaatschappij geworden met uitsluitend A380’s en B777’s in de vloot. Het jaar wordt afgesloten met een totaal van 255 vliegtuigen die met een gemiddelde leeftijd van slechts 5 jaar ver onder het wereldwijde gemiddelde van 11 jaar uitkomen. De jonge vloot minimaliseert niet alleen de CO2 uitstoot, maar zorgt er ook voor dat de vliegtuigen beschikken over de nieuwste producten en services.

Uitgebreid netwerk
Door de toevoeging van 7 nieuwe passagiers- en 1 nieuwe cargo bestemming, eindigt Emirates het jaar met een totaal van 154 bestemmingen. Cebu en Clark in de Filippijnen, Yinchuan en Zhenzhou in China, Yangon in Myanmar, Hanoi in Vietnam, Fort Lauderdale in de V.S. en de vrachtbestemming Phnom Penh in Cambodja waren de nieuwkomers. Ook het A380 netwerk is fors uitgebreid naar wel 44 bestemmingen. Zowel de langste A380 vlucht – Dubai naar Auckland – als de kortste – Dubai naar Doha – staan op naam van Emirates.