‘Bedrijven geven te veel uit aan hotels’

Middelgrote tot grote bedrijven geven gezamenlijk honderden miljoenen dollars te veel uit aan hotelovernachtingen. Dit claimt BCD Travel op basis van een meervoudige analyse van programma’s voor hoteltarievenaudits.

Zonder audits van standaardhotelprijzen geeft een bedrijf per 5 miljoen dollar aan hotelkosten $ 122.500 te veel uit. Met audits van standaardhotelprijzen en prijsbeschikbaarheid kan per 5 miljoen dollar aan hotelkosten echter $ 225.000 bespaard worden. Bovendien kunnen programma’s voor het monitoren van hotelprijzen, zoals Hotel Price Assurance van BCD Travel, per 50.000 hotelboekingen een nettobesparing opleveren van $ 110.000.

“Elk zakenreisprogramma zou eigenlijk audits van standaardhotelprijzen, prijsbeschikbaarheid en prijsgarantie moeten bevatten,” aldus David Mitchell, Senior Vice President Supplier Relations & Global Hotel Strategy bij BCD Travel. “Die leveren alle drie een return on investment op.”

“Bedrijven investeren veel tijd, moeite en middelen in de onderhandelingen en de uitvoering van hotelprogramma’s. Ze kunnen zich niet veroorloven om vervolgens de overeengekomen tarieven bij hun voorkeurshotels te overschrijden,” legt Mitchell uit. “Hotelsourcing is alleen dan rendabel, als de voorkeurstarieven correct in het reserveringssysteem worden geladen en ook daadwerkelijk beschikbaar zijn op het moment van boeken.”

BCD onderzocht de doeltreffendheid van programma‘s bij klanten die drie verschillende levels van hoteltarievenaudits uitvoeren:

Audits van standaardhotelprijzen, om te zorgen dat onderhandelde tarieven in het reserveringssysteem zijn geladen.
Audits van prijsbeschikbaarheid, om te controleren of onderhandelde tarieven beschikbaar zijn op het moment van boeken boeken.
Hotel Price Assurance, om na een boeking hotelprijzen te blijven monitoren op prijsverlagingen tot op het moment van inchecken.
De belangrijkste redenen waarom reizigers te veel uitgeven zijn:

Onderhandelde tarieven worden niet in het reserveringssysteem geladen. BCD ontdekte dat 15% tot 30% van de overeengekomen tarieven niet geladen waren tijdens de eerste auditronde.
Hotels beperken het aantal kamers met kortingen. Door audits van de prijsbeschikbaarheid merkte BCD dat hotels in 35% van de gevallen geen zakelijke kortingen beschikbaar stelt.

 

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Cathay Pacific lanceert nieuwe Premium Economy

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica